Slopa myntet

När jag tänker tillbaka på min barndom blir jag äcklad. Inte min barndom i sin helhet. Det jag syftar på är minnen av hur jag stoppar mynt i munnen. Det får mig att spy när jag tänker på det idag. Hur länge brukar man ha en specifik krona i sin ägo? Förstå hur ofta ett mynt byter ägare. Det är skrämmande, inte själva pengaförväxlingen, utan alla äckliga, otäcka, läbbiga och motbjudande bakterier som man kommer i kontakt med när man handskas med pengar.


Jag har kommit underfund med varför jag stoppade mynt i min mun under min barndom... Ni vet hur de gjorde i gamla filmer när de skulle säkerställa att myntet var äkta. De bet i det! Jag tyckte det såg häftigt ut, och gjorde som mina förebilder på TV. Idag vill jag inget annat en skjuta den regissör som startade denna "mynt bitar" våg på film.


Äckliga pengafakta.


I Indien fann man att de indiska sedlarna innehöll bakterier som kan orsaka tuberkulos, hjärnhinneinflammation, lunginflammation, magsår, halsfluss och könssjukdomar.


92 procent av amerikanska 10-dollar sedlar innehöll förutom bakterier spår av kokain.


Bakterier/smittor som sprids med bl.a. pengar:
Salmonella
Stafylokocker
Streptokocker
Svampbakterier
Matförgiftning
Maginfluensa/magsjuka
Höstblåsor
Springmask
Svinkoppor
EHEC
Förkylning
Hepatit A
Ringorm
Toxoplasmos


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0