Sliders on tour: Moppefärden

Yeah den har dagen kan komma att bli en av de sjukaste vi haft pa resan! Imorse nar vi vaknade gick vi ner och hyrde 2 moppar 125 cc, 40 kronor styck for en hel dag. Efter det akte vi runt har nere pa Chaweng lite, men vi trottnade ganska snabbt sa vi akte ivag till det dar vattenfallet som ska vara sa fint. Vattenfallet ligger 40 min körvag ifran dar vi bor. Nar vi kommer val kommer fram efter att ha kort som galningar pa deras krokiga vagar, sa ar det ett javla konstgjort vattenfall som de slagit upp. Men det sket vi i, vi gick runt dar och kollade lite och korde som galningar hem igen. Har aldrig haft sa roligt pa moppe som idag! De samsta vägarna i Sverige skulle stå sig bra här, sa standarden pa vagarna ar riktigt lag, nar man kom i runt 80 km/ h kandes det som att man akte i 200 km/h. Man behover inte ha hjalm pa sig nar man kor har nere heller eller knappt nagra har det, det gor äventyret annu roligare. Dagen kan sammanfattas med att vi har varit ute och lekt precis som 15-aringar gor i Sverige, kort alldeles for fort, mot enkelriktat och helt utan kontroll ibland! Men vi forsvarar oss med att det ar riktigt svårt och kora i vansterfil for forsta gangen.
Vi tog vara moppar och akte och kopte oss en kvarting Hong Thong forut, Thailandarna kallar det Whiskey, men vi tror mer pa att det ar en blandning mellan Whiskey och Rom. Tror att det racker med att skriva det om kvallen! Hårt ska det bli iaf.
Planen var ju att vi skulle sticka till Phuket imorrn, men vi vill festa till det rejalt en gang innan vi lamnar denna harliga ö.
Sa vi sticker formodligen ner dit pa tisdag formiddagץ
Nu ska vi ga och kolla Manchester City mot Manchester united pa nagon bar och ta nagra kalla.
Vi har fixat ett Simkort sa nummret ar 0822894827, bara att höra av sig om nagon vill nagot!

Ses i vimmlet, Grabbarna

You can stand under my umberella on MS Cindirella

Veckans mest otroiliga par.

Håkan "Färjan-Håkan" Hallin             Rihanna

Guitar Hero: LeMarc

Guitar Hero börjar så smått bli ett utdött koncept. Nyheter som Rock Band och annat håller på att ta över. Kanske beror det på att Guitar Hero delar folket, dom som är bra blir för bra och dom som är dåliga förblir dåliga, en stor Guitar Heroklyfta delar Sverige. Därför vill vi i Sliders ge dem som ligger lite efter något extra samtidigt som vi når den äldre generationen genom att snart släppa vårt eget Guitar Hero.

Sliders on tour: Green mango club

Det här har varit den segaste dagen hitills pa resan, vi har nastan enbart legat inne pa rummet. Vadret ar som vanligt ingen hojdare. Det har inte regnat pa 3 dagar nu men det ar fortfarande mulet, idag har inte ens solen tittat fram bakom molnen. Vid typ halv 3 fick vi tummen ur roven och tog en lang promenad pa stranden och pa stan, sa nu kanns det iaf som vi har gjort nagot värdefullt idag!
Igar var vi pa klubb igen, The green mango heter stallet alla gar till, en riktig grym club faktiskt. Kvallen var trevlig, kanns lite konstigt och borja festa vid typ 10 for att komma hem vid 5-6 pa morgonen! Nu har vi varit ute tva dagar i rad sa kvallen kommer att bli lugn, vi ska ga ner pa stan och kopa lite nya ipod saker sen som vi kan flasha med.
Imorrn funderar vi pa att hyra en varsin moppe och åka runt ön och kolla hur den ser ut, annars ser man ju bara stranden, barerna och hotellet.

Peace Out / Grabbarna

Sliders on Tour: Rutinerna på Koh Samui

Femte dagen har pa Koh Samui nu och vi borjar alska det har stallet mer och mer. Det ar helt enkelt en softar ö, man tar en promenad ner stranden och ater frukost pa morgonen, sen en promenad hem och hamtar handuk och ipod, sen ner till stranden igen for att ligga dar och steka i 4-5 timmar. Nar man har kommit hem ar det aven samma rutiner som galler da, forst en timmes softning, sen satta sig här vid datorn en svang och efter det gar vi upp och gor oss i ordning for middag som oftast ats pa stranden. Sen drar partyt igang! Efter maten brukar vi ga och spela biljard och ta nagon ol innan vi gar hem till rummet och forfestar nagra timmar, for att sedan ga till klubbarna runt 1!
Samma visa har gjorts och kommer aven fortsatta att goras idag.
Sliders lever livet pa Koh Samui just nu!!
Vi grabbar vill passa pa att gratta Lars "stor-larra" Blom pa sin 49- årsdag! Hoppas du far en bra dag Stor-larra.
Nej nu ska vi ga upp och duscha och gora oss i ordning for kvallen! Ha en bra fredagskvall dar hemma /Grabbarna

Sliders On Tour: Beachtennis

I dag så startade dagen klockan 09.00 med att vi begav oss ner till strandpromenaden for en frukost på en av alla restauranger, Dar det satt fint med en baguett med bacon och egg. Efter frukosten så begav vi oss hem igen for att hamta badklader o smörja in våra små röda ansikten i solcreme. Sen var det raka vagen ner till beachen dar vi tog en varsin strandstol. Det var lite lugnare i dag på stranden, det gick inte alls så mycket vågor som i går. Solen har till och med varit framme då och då mellan de tjocka molnen. I det stora hela har dagen handlat om strandsport do vi har utovat beach tennis hela dagen. Det var riktigt kul anda till racken gick sönder, ingen vidare kvalitet på sånna grejjer har nere. Efter nästan 6 timmars häng på stranden så gav vi oss återigen tillbaka till vårat hotell, dar vi välforkännt tog oss en dusch. Det har varit riktigt varmt i luften i daq trots en del moln. Och en grymmt hög luftfuktighet. Vad kvällen har att erbjuda kan vi inte svara på än, men det får ni veta i morgon.

Ha en trevlig dag / Grabbarna

Killen som förutsåg finanskrisen

Hörde om ett ganska kul youtubeklipp igår. Peter Schiff, killen som 2006 föutsåg finanskrisen vi just nu befinner oss i blir utskrattad på grund av sina teorier av någon som visst vet bättre. Han är nog inte så dryg idag medans Peter kan gå rakryggad rakt igenom hela krisen.

Att vakna!

Vaknade ganska tidigt idag, vet inte riktigt varför men det känns som mat och sov klockan ringer någonstans runt nio automatiskt när man är ledig. Ofta när jag går upp sätter jag mig på sängkanten först. Där sitter jag och funderar en stund, jag sitter sådär grabbigt ni vet, med armarna på knäna, som man gör i en bastu!
Efter en stunds sittande kliver jag upp ordentligt. Jag går med raska steg mot toaletten där jag kissar, hårt och ordentligt!
Jag går förbi ytterdörren och möts av en hög reklam. Slänger det mesta, förutom typ elektronikkedjorna. Överväger som vanligt att köpa en platt-tv men får nog vänta ett tag till! I takt med reklam läsandet sätter jag på mitt älskade morgonkaffe, företrädelsevis Zoega mörkrost. Det blir ofta för starkt, typ espresso. Men jag gillar det, jag vet att jag behöver den där koffein kicken för att överleva dagen. Jag sätter mig ner med benen i kors och avnjuter mitt morgonkaffe. Jag tänker varje gång - vad härligt det är med ny morgon och ny dag!

Ha en bra dag.

Sliders On Tour: Regnet över Koh Samui

Nu har vi varit har i ganska exakt en vecka, tiden gar skit sakta och vi bara njuter! Regnet bara faller ner har pa Koh Samui. Det har inte varit tillstymmelse till sol sa vi har trottnat pa regnet, och sticker ner till solen i Phuket imorrn. Det enda vi gor om dagarna ar att ligga pa hotellet och softa, kunde varit varre iofs. Men ibland blir det uppehall fran regnet i nagon halvtimme da gar vi ner och gor stan eller gar ner till beachen en svang. Det ar fortfarande runt 35 grader i luften. Kanns lite surt att behova lamna denna ö innan man har fatt sett solen, det ska tydligen vara en riktig paradisö med massa party om det ar fint vader! Vilket man kan se pa alla barer som finns har. Nu ar klockan 1 har och sitter vi pa ett internet cafe och tar en varsin Chang bier bara sa att ni vet alla proletärer i Sverige!

/Grabbarna

Sliders on tour: Mardrömsresan!

Efter 14 timmars resande ar vi antligen framme pa Koh Samui. Vi akte kl. 22.30 igar och kom fram idag kl. 12.30! En riktig mardromsresa med flera busstopp, varav ett pa nastan 2 timmar mitt ute i bushen. Manga har blivit riktigt lurade under resans gang, men vi har klarat oss javligt bra. Vi larde oss direkt att fixa allt pa egen hand och inte lata nagon thailandare gora det at oss. Det marks att thailandarna har borjat uttnyttja turismen, pa bade ont och gott. Drygt sista timmen av resan fardades vi med bat mitt ute pa havet dar det gick hoga vågor och regnet bara vällde ner. Det har aven regnet de timmar vi har varit har. Fast nu ar det uppehall sa vi har varit nere och kollat beachen och gjort main street lite snabbt. Riktigt harlig strand! Nu fattas bara solen, vi ar lite oroliga over att solen inte kommer komma fram under tiden vi ar har, det har namligen regnat 6 dagar i rad här nu! Men det här var enda tillfallet for oss att kunna besoka denna Ö som man hort sa mycket gott om. Gardagen blev lite speciell, vi valde att inte boka ett hotellrum eftersom bussen gick vid 22.30. Pa morgonen fixade vi bussbiljett, sen checkade vi ut och gick och lade oss och stekte under ett varsitt parasoll pa stranden. Vid klockan 5 trottnade vi pa att ligga kvar dar sa vi gick till hotellet och kollade om vi kunde lana duchen dar, men det ville de ha 800 baht for vilket vi far en natt for har i Koh Samui. Sa vi gick en svang istallet, helt plotsligt kommer en danskgubbe ut fran en bar och kollade om vi behovde rum, men vi sa att vi skulle med bussen och bara behovde duscha av oss. Gubben fixade sa att vi fick ga in pa toaletten i baren och duscha, dar stod vi 3 grabbar mitt framfor baren och bytte om och gjorde oss i ordning i typ 30 min haha. Sen gick vi och satte oss pa en restaurang och satt dar i ca. 3 timmar. Johan var aven och klippte sig under tiden. En klippning i Hua Hin kostade 30 kronor. Tillslut trottnade vi pa baren och gick och satte oss pa Starbucks och tog en kaffe och vantade pa bussen, och nu ar vi alltsa antligen framme i Koh Samui! Nu väller regnet ner igen, sa nu saka vi ga upp i varan appartment och kaka chips och bara softa.

Ha det harligt hemma i snon sa ska vi ha det i regnet!/ grabbarna

Sliders on tour: Lite bilder

Sliders on tour: Nyvakna!

Nu sitter vi har helt nyvakna, har precis atit frukost. Planerna for dagen ar stranden eftersom det ar sol och javligt varmt. Men forst ska vi ga till turistbyrån och forsoka fixa en buss-batbiljett till Koh Samui ikvall. Tanken ar att vi ska ta oss ner till Koh Samui ikvall kl. 22.30 och sedan ha en bussresa pa 8 timmar och en batresa pa 2 timmar framfor oss. Det vore skont och aka tåg, men da verkar det som att vi far sta och vanta pa farjan mitt i natten i nagra timmar, vilket ar javligt ostek! Sa det lutar at att vi sticker ivag med bussen. Backpackers som vi ar sa har vi lite kvar att styra nu.

Ha det bra i kylan Sweden! / Grabbarna

Äldres musik

Kom hem till morfar en sväng igår, han investerat i en LP-spelare och spelade en massa gamla plattor medans han halft dansande stod och lagade mat. När jag klev genom dörren lyssnade han på ett härligt pojkband från Storfors. Vilket gäng,

Sliders on tour: Beachen!

Nu har vi kommit tillbaka efter en hel dag pa stranden, det har varit ca 35 grader hela dagen och knappt ett moln pa himlen. Havet ar ockso riktigt varmt ca 28 grader. Stranden har i Hua hin ar ca 6 km long och ar en helt ok strand. Nar vi kom i morse so tog vi 3 st solstolar direkt, det kostade oss ca 30 kr. Allting vi kopte po stranden kostade for oss alla tre ungefar 90 kr, en perfekt dag helt enkelt. Just nu sitter vi po hotellet efter att ha varit och atit en klassisk thailunch, mätta och belotna och en aning solbranda. Eftermiddagen ska vi nog mest slappa pa, ska iallafall ga till en turistbyrå och kolla efter en biljett med antingen buss eller tåg soderut. Vi kommer med andra ord inte att slita ihjäl oss.

Vi kommer att lagga ut lite bilder fron dagen!
Ha en bra dag i kalla Sverige!! /Grabbarna

Sliders on tour: Äntligen sol

Antligen so har solen kommit fram! nu har vi precis atit frukost, och ska go ner till stranden o sola o bada. Vi kommer att bli kvar har minst en natt till. Nu har vi inte tid att skriva mer beachen vantar!

Sliders on tour: Hua Hin

Hua Hin
Som ni ser pa kartan sa har vi tagit oss ner till Hua Hin. Nar vi vaknade imorse tog vi en taxi till busstationen for att aka ner mot Hua Hin, en resa som kan jamforas med Kristinehamn - Stockholm, fast med med mycket mer studs och hoppande. Thailands vagar haller inte toppklass. Men resan gick bra och vi ar framme valbehallna. Hua Hin ar en en liten fiskeby som blivit mer och mer ett turiststalle. Vi hittade ett riktigt mysigt hotell ganska omgaende for ca. 300 kr/ natten for alla tre. Sa nu har var vi varit ute och atit en god thailunch pa en av de mysiga restuarangerna i byn. Lunchen kostade 385 baht, vilket ar ca. 95 kr for alla tre. Vi har inte riktigt bestamt oss hur lange vi ska stanna har, inte heller vart vi ska ta vagen sen. De sager att det blaser valdigt mycket ute till havs sa vara planer pa att aka till Ko Samui sprack. Sa vi vet inte riktigt vad nasta anhalt blir.

Gardagenskvallen borjade med att vi ville pa nattmarknad sa vi bad taxichaufforern att kora oss till "nattmarknaden", han hade hade ju sa klart blykoll pa vad det var precis som alla andra snillen till taxichaufforer. Efter ca. 20 minuters fard var vi framme. Liraren hade skjutsat oss till Patpong dar restaurangerna ligger vagg i vagg med bordellerna, Bangkoks bordellmecka helt enkelt. Eftersom vi var sa hungriga sa var det bara att ga in pa en restuarang och ata, som tur var va det ingen bordell. Efter maten gick vi ut pa nattmarknaden som lag precis utanfor for lite shopping. Efter det akte vi hem till hotellet igen och lade oss. Men det tog inte lang tid innan rastlosheten i oss brast ut och vi for genast ivag till Khoasan Road, en av de kandaste gatorna i Bangkok. Aven dar var det nattmarknad sa vi strosade vi runt i nagon timme tills vi blev hungriga igen och tog oss en varsin bananpannkaka och satte oss pa en pub och tog en kall. Puben vi satt pa kan vi inte påstå kandes speciellt trevlig. Det roktes inte bara vattenpipa dar om vi sa, vi slangde i oss biran och gick darifran och precis nar vi kommit ivag en bit moter vi en flock av poliser.

Ha en trevlig dag / Grabbarna

Sliders On Tour

Bakis!!!

Ojojoj gardagen blev lite val hard! Kvallen startade med att mota upp Malin, Emma, Kim och Sophia pa det maffiga kopcentret MBK. Darefter gick vi till en bar och tog en varsin Tiger bira, efter nagon timme var Emma ocgh Malin tvugna att aka till flygplatsen sa vi tog farval av tjejerna. Eftersom vi ar ratt glada i alkohol gick vi forstos vidare till en ny bar. Dar bestallde vi in ett par rundor, for att sedan ta en taxi mot "bargatan" i Bangkok. Taxichaufforen som skulle ta oss dit, var lite smatt efterbliven. Han styrde ut oss till nagon gammal graend dar det lag ett hel tomt diskotek. Vi lyckades tillslut fa in i hjarnan att vi ville till smeten! Efter mycket om och men och en taxiresa pa ungefar 40 kom vi antligen fram till bangkoks "stureplan". Vi kom till en riktigt schysst klubb, som vi givetvis var med och stangde langt in pa smatimmarna. Det var roligt och se hur thailandarna festade, dar var det inga ol som bestalldes i baren utan enbart helror med Whiskey. Alla drack whiskey forutom oss 3 grabbar. Thailandskorna verkar vara grymt lattflortade eller sa kanske var extra heta som inte "tålde" whiskey. Det var vår gårdagskvall. Vi vaknade imorse i panik av att vi glomt att stalla klockan, utcheckning var kl. 12 och halv 12 vaknade den forsta av oss, sa det var bara att kasta ihop alla saker och skynda sig ut "superpigga och harliga". Vi hoppade in i en taxi och bad honom kora oss direkt till MBK kopcentrum som forovrigt ar det maffigaste kopcentrum vi sett. Direkt begav vi oss till McDonalds for maaaat. Vi har varit har i 3 dagar nu och har inte atit nogon thaimat alls. Sjukt ! Dagen idag har spenderats pa MBK kopcentrum for shopping av klocka, shorts,kalsonger, t-shirts och glasogon. Sen har vi legat vid var pool pa hotellet en svang, vadret imorse var skit bra, men nu har det molnat pa fast det ar anda ca 25-30 grader i skuggan, riktigt skont! Ikvall kommer vi ga ut och ata var forsta thaimat pa nagon restaurang, sedan kanske ga ut pa nattmarknaden eller bara softa.

Lamna garna lite kommentarer, sa vi vet hur ni har det i SV!

HA DET BRA DAR HEMMA DET HAR VI \ Johan , Jari och Anton

Mellanlandning i Dubai

Så här dags på morgonen mellanlandar våra kära globtrotters i Dubai, landet som äger 17% av jordens alla lyftkarnar. Här är en sista bild på dem från svensk mark. Nyrakade, nervösa, avnjutandes en sista "köpp" på Café Paus.

God morgon!

Sliders inofficiella fotbollsgala

Ikväll är det dags för den svenska fotbollsgalan, en tråkig och ganska pretantiös tillställning som lika gärna kan ses som årsmöte för klubben i inbördesbeundran. Årets spelare är ju ganska given till Zlatan om inte nån får för sig att vara snäll mot till exempel Marcus Allbäck årets målvakt blir Magnus Bahne, årets forward blir Marcus Berg och årets tränare Nanne Berstrand. Sen är det några tråkiga artister och massa reklamavbrott.

Istället har vi i Sliders vår inofficiella fotbollsgala.

Årets målvakt: Shaka Hislop, Trinidad&Tobago (Har inte släppt in ett mål i år, kan bero på att han pensionerat sig men ändå, statistiken talar för sig själv.)

Årets back: Gängets egne ytterspringare Niklas "Nirre" Karlsson som förde upp sitt VIF en division i år och som var enda spelaren i laget som spelat under hela säsongen utan att göra ett enda mål.

Årets mittfältare: Ariel Ortega, talangen som kallades den "den nye maradonna" men som blivit uppdribblad i brygga om den positionen av Leo Messi gör succé i River Plate. Får utmärkelsen lite på grund av hans tårar när Argentina åkte ut mot Sverige -02.

Årets forward: Jesper Blomqvist, enbart 34 år och har en lysande karriär bakom sig med stora segrar med IFK GBG, trippel med Man Utd och en sesior i Milan bakom sig. Försökte i år hjälpa kvar Enköping i superettan, ett uppdrag han misslyckades med och satsar nu istället på att vinna "Stjärnor på is"

En bit mat innan resan

Ikväll tänkte vi gå ut och ta en bit mat på grund utav att våra kära thailandsresenärer imorgon styr sin kos mot asien. Äntligen blir det av, efter myckjet tjat, timmar av planering och sömnlösa nätter drar dem ut mot fjärran östern. Vi kommer sakna dem, förhoppningsvis kommer dom sakna oss, vi ska försöka hålla er uppdaterade här på bloggen hur det går för dom där borta.

Dagens skratt står några Björneborgare för:

Fråga folk på gatan ex.3

När vi ändå är på G kan man ta med en sista idiot från Kil vilket kanske inte var så otippat. Killen som tycker synd om barn som har blivit till genom kvart-i-två-ragg.

Fråga folk på gatan ex.2

Ännu ett exempel på idioter på våra gator.

Fråga folk på gatan

Att frågra folk på gatan olika frågor kan ge mycket både ogenomtänkta men också genomgående dumma svar. Här är ett exempel:

God morgon eller Wassup?

Härlig ölreklam. Den första kom år 2000, den andra är precis ny ganska kul faktiskt.

I lördagskväll när jag kom hem och slog på TVn var det filmen 23 vilken jag låg och glyste på en liten stund. Halvkass film och en alldeless för seriös karaktär för Jim Carrey. I korta drag handlar den om en kille som blir besatt av nummret 23 och ser det precis överallt på olika sätt.

Jag blev trött, slog av TVn och vände mig om för att sova när jag slängde en sista titt på klockan:

Ett plus ett är ju två och en trea. Precis sånt som Jim Carreys karaktär blev galen av hela filmen. Hade jag inte varit full hade jag nog också blivit det men nu skrattade jag åt saken och somnade så gott. Hur som helst skumt.

Hallå där: Johan Öhrström

Vi ringer upp vår medarbetare Johan Öhrström som i skrivande stund står på Flybo och snickrar flyttbara bostäder och moduler så här sex dagar innan trippen till Thailand.

-Hej Johan.
-Tjena

-Hur känns det så här dagarna innan ditt livs största resa? Någon resfeber?
-Det känns ganska bra, fast jag är ju lite nervös. Vet ju inte riktigt hur det ska utan mammas mat och dem vardagliga rutinerna. Här i Sverige är det ju jobba, äta tacopaj, döma och sova som gäller. Det kommer ju givetvis bli en annan vardag men jag längtar.

-Vad tror du kommer bli svårast under de fyra månaderna borta.
-Åter igen måste jag svara att jag kommer sakna mammas mat. Men även att umgås med Blom och Jari så tight 24h om dygnet. Det kommer även kännas lite sorgligt att inte vara hemma över jul, vet ej hur jag ska lösa julklappshandlandet m.m.

-Du nämde Anton Blom, ni har ju i många år varit som  hund och katt, hur kommer detta gå?
-Ibland hatar jag honom, eller ganska ofta så hatar jag honom men samtidigt så är han en av mina bästa vänner och vi kommer gå genom detta äventyr som ännu närmare vänner förhoppningsvis. Eller så kommer jag hem redan i januari och väljer att aldrig mer prata med honom, det får framtiden utvisa.

-Är det något speciellt du har packat eller tänker ta med?
-Jag har valt att investera i en iPod som kommer bli en kär ägodel. Tänkte först köpa en Zen mp3-spelare och sätta på ett appleklistermärke men valde denna gång att köra på en äkta vara. Ett val jag nog inte kommer ångra. Har valt att tanka upp den med låtar jag mår bra av och tror att The Pinks alla album kommer ta mig igenom många ensamma nätter.

-Det är en lång resa och vi vet att du är en kvinnornas man, tror du att det blir mycket kvinnor eller kommer du kanske till och med hitta den rätta?
-Sånt är alltid svårt att svara på, klart jag kommer leta och givetvis ragga. Dyker den rätta upp så gör hon men man ska passa sig i detta paradis av lyckelseflickor. Måste se till att inte tömma plånboken på någon idiot idé. Den rätta vet jag finns där ute, kanske i Thailand, kanske någon annan stans. Enda stället hon med säkerhet inte finns på är Statt, där har jag letat och letat.

-Så där Johan det var nog allt. Du får återgå till att stryka tak och isolera. Lycka till.
-Tack så mycket, hej då!

Hyllning av en stor man

Ännu en helg avklarad, ännu en arbetsvecka påbörjad och bara en vecka kvar tills Thailandsgänget sticker.

I lördags fick vi för sista gången njuta utav en av de stora profilerna i statts historia, på dansgolvet för sista gången på mycket länge. Jag tror det är bra, han behöver vila från statt men framförallt så behöver statt vila från honom. Mannen som i fredags tog med femton stark-öl till bastun men blev orolig att det var för lite och köpte med ett sexpack folköl. Vi kommer att sakna honom. Anton "Big Jr." Blom.

Passa på att ta en sväng förbi hans kära uthus och njut lite av honom. Snart är han borta i fyra månader, det kommer bli tomt.

Resume av bastukvällen då? Behöver inte sägas så mycket. Inga skandaler, inga nyheter, dålig uppslutning. Synd på en kväll som kunde ha blivit mer än den var. Men tack ändå, för trevligt var det. Som vanligt.

Äntligen måndag (inte)

Helgerna går snabbt, alldeles för snabbt. Börjar jobba om 20 minuter, jag orkar inte, men fan det är bara att bita ihop.

Hur det gick i bastun får ni höra i eftermiddag!

God morgon // Sliders

Kvällen redan en klassiker

I kväll är det dags igen för något som har kommit att kunna kallats för en klassiker. Bastukväll på kvarndammens camping.
Nere i det lilla skogsbrynet mot bäcken samlas vi hela gänget, kanske för sista gången på många månader för att dricka lite öl och må bra i goda vänners lag.

Just idag är det bara 9 dagar kvar tills tre av våra mest lysande stjärnor (Johan, Blom & Jari) packar säckarna och ger sig ut i vida världen. Dessa tappra män måste avtackas och ett perfekt sätt är i den klassiska bastun där vi en gång i tiden sjöng country roads så att hela stället brakade. Det var tider det. Nya tider nu men med samma profiler, som ska sitta i samma bastu och dricka dryck gjort på samma ingredienser som senast.

Stora förhoppningar på kvällen alltså.

Ses i dimman (det perfekta uttrycket som säger allt om dagens väder och vart dagen ska ta vägen) // Sliders

EMA Liverpool

The Killers uppträdande på EMA galan igår var det coolaste på bra länge!

Sliders vote for Obama!

veckan psyktips med blom

Vad:
Åttling         Insats:  20        odds:  376,00               möjlig vinst: 7520