Hallå där: Johan Öhrström

Vi ringer upp vår medarbetare Johan Öhrström som i skrivande stund står på Flybo och snickrar flyttbara bostäder och moduler så här sex dagar innan trippen till Thailand.

-Hej Johan.
-Tjena

-Hur känns det så här dagarna innan ditt livs största resa? Någon resfeber?
-Det känns ganska bra, fast jag är ju lite nervös. Vet ju inte riktigt hur det ska utan mammas mat och dem vardagliga rutinerna. Här i Sverige är det ju jobba, äta tacopaj, döma och sova som gäller. Det kommer ju givetvis bli en annan vardag men jag längtar.

-Vad tror du kommer bli svårast under de fyra månaderna borta.
-Åter igen måste jag svara att jag kommer sakna mammas mat. Men även att umgås med Blom och Jari så tight 24h om dygnet. Det kommer även kännas lite sorgligt att inte vara hemma över jul, vet ej hur jag ska lösa julklappshandlandet m.m.

-Du nämde Anton Blom, ni har ju i många år varit som  hund och katt, hur kommer detta gå?
-Ibland hatar jag honom, eller ganska ofta så hatar jag honom men samtidigt så är han en av mina bästa vänner och vi kommer gå genom detta äventyr som ännu närmare vänner förhoppningsvis. Eller så kommer jag hem redan i januari och väljer att aldrig mer prata med honom, det får framtiden utvisa.

-Är det något speciellt du har packat eller tänker ta med?
-Jag har valt att investera i en iPod som kommer bli en kär ägodel. Tänkte först köpa en Zen mp3-spelare och sätta på ett appleklistermärke men valde denna gång att köra på en äkta vara. Ett val jag nog inte kommer ångra. Har valt att tanka upp den med låtar jag mår bra av och tror att The Pinks alla album kommer ta mig igenom många ensamma nätter.

-Det är en lång resa och vi vet att du är en kvinnornas man, tror du att det blir mycket kvinnor eller kommer du kanske till och med hitta den rätta?
-Sånt är alltid svårt att svara på, klart jag kommer leta och givetvis ragga. Dyker den rätta upp så gör hon men man ska passa sig i detta paradis av lyckelseflickor. Måste se till att inte tömma plånboken på någon idiot idé. Den rätta vet jag finns där ute, kanske i Thailand, kanske någon annan stans. Enda stället hon med säkerhet inte finns på är Statt, där har jag letat och letat.

-Så där Johan det var nog allt. Du får återgå till att stryka tak och isolera. Lycka till.
-Tack så mycket, hej då!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0