Att vakna!

Vaknade ganska tidigt idag, vet inte riktigt varför men det känns som mat och sov klockan ringer någonstans runt nio automatiskt när man är ledig. Ofta när jag går upp sätter jag mig på sängkanten först. Där sitter jag och funderar en stund, jag sitter sådär grabbigt ni vet, med armarna på knäna, som man gör i en bastu!
Efter en stunds sittande kliver jag upp ordentligt. Jag går med raska steg mot toaletten där jag kissar, hårt och ordentligt!
Jag går förbi ytterdörren och möts av en hög reklam. Slänger det mesta, förutom typ elektronikkedjorna. Överväger som vanligt att köpa en platt-tv men får nog vänta ett tag till! I takt med reklam läsandet sätter jag på mitt älskade morgonkaffe, företrädelsevis Zoega mörkrost. Det blir ofta för starkt, typ espresso. Men jag gillar det, jag vet att jag behöver den där koffein kicken för att överleva dagen. Jag sätter mig ner med benen i kors och avnjuter mitt morgonkaffe. Jag tänker varje gång - vad härligt det är med ny morgon och ny dag!

Ha en bra dag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0