Stadsbuss och pensionärsdoft

Gick precis av vår underbara stadsbuss. Det är ju trots allt något speciellt med att åka denna buss. I samma sekund man går igenom de automatiska dörrarna, tar man klivet in i en säregen atmosfär. Man möts direkt av den där instänga pensionärslukten. Jag tror ni vet vilken lukt jag menar. Denna lukt man alltid möts av när man kliver in i en gammal människas boning. Denna samma lukt, som inte skiljer sig  seniorer emellan. När det samlas tillräckligt många gamlingar på allmänna platser skapar de även där denna fantastiskt äckliga lukt. Vad är det som gör att gamla människor stinker så förjävlit?


Hur som helst fann jag min plats längst bak i bussen. Jag känner mig cool när jag åker buss, nästan som Eminem i "8 mile". Denna "coolhets upplevelse" ska inte några illaluktande pensionärer få ta ifrån mig! Jag kommer att fortsätta mitt bussfarande...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0