Stavfelspolisen aka. Horace Engdahl

Kommentar på inlägget "Den IQ-befriade kassörskan" av Stavfelspolisen.


"Jag förstår inte hur ni lyckas tränga in ett stavfel (som inte ens borde finnas på lågstadienivå), ett slarvfel OCH en svengelsk apostrof i en beskrivning av hur IQ-befriad en människa kan vara."


Min respons:

Stavfelet du syftar på var lätt att hitta. Ett slarvfel som kunde ha undvikits om jag hade läst igenom mitt inlägg före publicering. Men detta inlägg skrevs ju trots allt inte på uppdrag av Svenska akademien, utan var ett helt vanligt jävla blogg-inlägg. Som sagt...ETT BLOGG-INLÄGG. Jorden går inte under p.g.a. av ett simpelt slarvfel.


Din synpunkt på min svengelska beskrivning av genitiv ser jag också som oerhört fånig. Jag garanterar att alla inom sliders.blogg.se vet att det inte var korrekt svenska. Jag gjorde det medvetet, jag tyckte det såg coolt ut, om jag ska vara ärlig. Tog mig friheten till att skriva "Maxi's" eftersom det är en BLOGG och riskerar därför inget nackskott för min felaktiga svenska.


Om inte du, stavfelspolisen, avslöjar dig vara Horace Engdahl i egen hög person får jag en mycket sorgsen bild av dig. En olycklig person, fortfarande boende hemma hos mamma, arbetslös, inga intressen, socialt inkompetent, sover om dagarna, vaken under nätterna, och i ditt ensamma liv har du energin att störa dig på felaktigheter i ett blogg-inlägg. Om du nu skulle visa dig vara Svenska akademiens ordförande ska jag ta vara på dina synpunkter... annars kan du dra åt helvetet.


Fuck you right back// Sliders

   


Kommentarer
Postat av: stavfelspolisen

Hehe, vad kul att ni ger mig all denna uppmärksamhet! Jag känner mig otroligt smickrad...

Fortsätt bidra till det svenska språkets förfall!

2008-03-09 @ 13:36:03
Postat av: Horace

mm, tyckte det var nödvändigt för alla andra läsare att förstå vilken konservativ stackare du måste vara.

Ska jag vara ärlig så tror jag det är du som ger oss mer läsare. Fortsätt kritisera! Motgångar för utvecklingen framåt som gamla Herakleitos brukade säga!

2008-03-09 @ 19:12:33
Postat av: stavfelspolisen

Det ska jag göra, jag finns närmre än ni tror.

2008-03-09 @ 21:49:15
Postat av: kaky

Ey yo, stavfelspolisen!
Det heter inte närmre, det heter närmare. :D

2008-03-10 @ 21:25:35
URL: http://peckisch.blogg.se
Postat av: stavfelspolisen

kaky, det där ska du nog kolla upp

2008-03-11 @ 14:19:12
Postat av: kaky

stavfelspolisen, det har jag. På SAOL dessutom. Vad jag vet inkluderar inte svenska språket ord med tre konsonanter efter varandra, om det inte är sammansatta ord.

2008-03-11 @ 17:34:23
URL: http://peckisch.blogg.se
Postat av: Anonym

Hahaha, stavfelspolisen, sköt dig själv i foten lite där va?

2008-03-11 @ 18:22:11
Postat av: Lisa

haha go kaky!!

2008-03-11 @ 20:01:01
Postat av: stavfelspolisen

Du kan ha rätt på att just 'närmre' är feLSTavat. Det var veRKLigen illa gjort av mig. Men det där om tre konsonanter i rad var väl inte så genomtänkt?

För övrigt borde du kanske ha mäRKT att det även är tre konsonanter i rad i ordet 'iNKLuderar'

2008-03-11 @ 21:01:29
Postat av: stavfelspolisen

Du kan ha rätt på att just 'närmre' är feLSTavat. Det var veRKLigen illa gjort av mig. Men det där om tre konsonanter i rad var väl inte så genomtänkt?

För övrigt borde du kanske ha mäRKT att det även är tre konsonanter i rad i ordet 'iNKLuderar'

2008-03-11 @ 21:01:43
Postat av: stavfelspolisen

Sluta att klaga? möjligtvis..

Jag som stavfelspolis vet en hel del. Jag vill också tillägga NK till dina "undantag" vilket i nuläget är 3 st, vilket i sin tur medför att det börjar likna någonting annat än undantag. Kanske är det så att din regel gällande antal konsonanter i följd inte stämmer?

2008-03-11 @ 21:49:44
Postat av: kaky

kära lilla språkpolis. jag ser att min förra kommentar inte syns, så jag postar den igen. Det finns givet undantag, som med allt i svenska språket. Undantagen är kombination av RK och sche-ljud. Tjing!

2008-03-11 @ 22:01:08
URL: http://peckisch.blogg.se
Postat av: Anonym

Språkpolis, du förlorade denna diskussion för länge sen. Känn dig golvad, res dig aldrig igen. Ett råd.

2008-03-12 @ 16:38:10
Postat av: stavfelspolisen

Annars?

2008-03-12 @ 19:41:01
Postat av: Anonym

Vadå annars? Jag menar, du framstår ju redan som en idiot. Varför göra det värre? Du kan ju byta ditt namn åtminstone. Du lever ju inte direkt upp till Stavfelspolis/Språkpolis.

2008-03-13 @ 14:38:47
Postat av: kaky

Hahaha, bajs på stavfelpolisen!

2008-03-14 @ 19:17:16
URL: http://peckisch.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0