Jerry Bruckheimer

Vi alla har konstiga saker för oss när vi blivit berusade, små egenheter som gör oss till dem vi är när vi har nått alkoholnivåer som enligt lag skulle klassas som grova. Vi vanliga kallar dessa nivåer helt enkelt nått i stil med dyngsalongs.

Jag själv har en egenhet att alltid beställa taxi i en speciell pseudonym, nått jag en gång fått för mig och nått som alltid dyker upp i mitt briljanta huvud så fort jag ringer 150 45. Jag kallar mig för Jerry Bruckheimer. Ett namn jag lånat av Hollywoodregisören som bland annat ligger bakom serier som CSI och Cold Case och bakom filmer som Pirates of Carabien och Pearl Herbor för att nämna något. Varför just detta namn? Inte en blekaste aning!

Just denna mycket sjuka egenhet låg bakom en ganska rolig händelse när vi traditionsenligt åt julbord hos Adde förra året. En mycket trevlig kväll men som under småtimmarna lika traditionsenligt som själva upprättandet av julbordet spårade ur. De flesta av oss kände hur vi ville avrunda kvällen och jag tog på mig uppdraget att ringa taxi för att damma av mitt "taxi-namn" som jag inte får använda så allt för ofta.  Jag beställde taxin och kvinnan i växeln likt en pizzabagare berättade att taxin kommer om 10-15 minuter.

Av någon märklig anledning dök aldrig denna taxi upp och efter en timme ringde vi taxi igen och undrade vad som hänt. Kvinnan i växeln svarade att den körning vi beställt redan var gjord och vi var tvungna att beställa en ny. Smått irriterade men med mycket hemlängtand beställde vi en ny, åkte hem och tänkte inte så mycket mer på händelsen utan somnade mycket gott.

Dagen efter över en kopp kaffe berättar Jari om nått skumt som hade hänt honom kvällen innan. Han hade fått i sig lite för mycket och bestämde sig tillsamans med sin flickvän att börja vandra hem. När han precis klev ur dörren såg han en taxi som han vinkade in, klev fram till och öppnade dörren. Taxichauffören frågade efter namn, han svarade: Jari! och efter godkännande från chauffören som missade att det var JERRY och inte Jari som beställt hoppade han in i och åkte hem. Väl hemma gick han och lade sig, mycket fundersam om han under en minneslucka beställt en taxi.


Kommentarer
Postat av: Jari

haha, en klassiker! =)

2008-10-21 @ 18:43:30
Postat av: Mines

haha... låter som nått jag skulle kunna lyckas med, att haffa en taxi i fel namn :)

2008-10-22 @ 06:55:03
URL: http://mines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0