Phantom Planet hatar oss, vi hatar dem

En gång i tiden så plöjde jag serien The O.C, kände nog igen mig ganska mycket i den, inte för att jag varken var rik eller bodde i Kalifornien men jag befann mig i samma fast i livet som rollerna som faktiskt också ska ha varit födda 1988. Jag är väll en av de som Fredrik & FIlip valt att kalla OC-generationen. För att på något sätt hylla denna serie gjorde vi i Sliders en film liknande OC-introt som vi valde att kalla "The Krillehöla", vi använde intromusiken och hade oss själva som huvudrollerna och lade sedan mycket oskyldigt ut det på youtube. Idag när jag kollade mailen fick jag ett mail från YouTube där det stod:

"Dear Sliders,

A copyright owner has claimed it owns some or all of the audio content in your video Sliders The O.C cover. The audio content identified in your video is California by Phantom Planet. We regret to inform you that your video has been blocked from playback due to a music rights issue
The YouTube Content Identification Team
"


Det där jävla skitbandet kan lika gärna dra åt helvete. FÖRLÅT för att vi använde er låt lite oskyldigt till en video som kanske 4.000 personer har sett bara för att det var lite kul, det var ju inte reklam under Super Bowl, jävla idioter. Må dem jävlarna brinna i helvetet.

Så här ser idioterna ut, köp ingen skiva med dem, gå inte på någon konsert, nämn dem inte vid namn och bränn deras autografer, radera dem ur register och avskaffa deras rösträtt.


Kommentarer
Postat av: ...

Jag tycker att det verkar som att det är du som överreagerar, inte de.

Jag är nästan helt säker på att det inte var någon av dem som klagade, det skulle de inte göra.



Och om du inte redan visste det (det verkar inte så) så kanske du blir glad av att veta att de för tillfället inte spelar tillsammans och att de nog inte kommer att göra det på ett tag.

2009-02-23 @ 20:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0