Classic: Att skita på jobbet

Visst känns det lite speciellt att skita på jobbet. Känns som att man gör något förbjudet trots att det är helt okej att smyga iväg några minuter för att släppa lite på trycket. Man går iväg när det inte är så mycket att göra, antingen försvinner man snabbt och obemärkt eller så har man mer mod att ge ifrån sig ett "Jag sticker och skiter". Detta beror ofta på arbetsplats och person, själv gillar jag att smyga iväg så där lite obemärkt.

Väl på toan är man fri, man kan ägna sig och det man är där för att göra och man njuter av att ta en paus. Lägger lite papper på botten för att slippa det där ploppet, man skäms ju fortfarande lite för vad man gör. Bredvid toan ligger ett par sönderbläddrade tidningar, man har läst igenom dem flertalet gånger men än en gång så läser man för att det är bättre än att sitta och titta in i en dörr.

Man funderar lite på lön m.m, börjar räkna på vad man tjänar på toa besöket. Konstiga funderingar mellan lästa artiklar om Britneys barn och Lindsay Lohans lesbiska förhållande. 

Efter ett antal minuter är man färdig, man tvättar händerna ler lite åt sig själv i spegeln och tänker på de två korvar man åstakommit. 5 kr/st innan skatt lite lätt räknat. Härligt.

Jag spolar en gång till, duktiga brotslingar lämnar inga spår. Smyger tillbaka som inget har hänt, ingen märker mig, jag klarade mig, en gång till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0